E-İmza Başvuru ve Yenileme İşlemleri Güncelleme Tarihi: 03 Ocak 2019

E-İmza Başvuru ve Yenileme İşlemleri


Bilindiği üzere Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğümüz 10/07/2015 tarih ve 67523305/3070 sayılı yazıları ile e-reçetelerin e-imza ile imzalanmasını, e-imzası olmayan hekimlerimizin ivedilikle e-imza (NES ve kart okuyucu) temin etmeleri gerektiğini belirtmektedir.

İlk Defa E-imza Başvurusunda Yapılması Gereken İşlemler

E-imzası olmayan, diğer bir ifadeyle ilk defa E-imza alacak olan yönetici veya hekimlerimizin ; https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go  sayfasına girerek e-imza başvuru formunu doldurmaları ve bu formdan alacakları 2 nüsha çıktıyı İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir.

Not : İlk defa başvuruda bulunacak Aile Hekimlerimiz E-imza sertifika ve kart okuyucu ücretlerini kendileri karşılamaktadır.  Bu nedenle aşağıda yer alan banka bilgileri dikkate alınarak ödeme yaptıkları dekontu, başvuru formu ile birlikte E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir.

IBAN NO: TR780001001231380704445001 ZİRAAT BANKASI STAD ŞUBESİ-ADANA

Önemli: Banka Dekontunun Açıklama Kısmında Mutlaka  "AD-SOYAD-TC/ AÇIKLAMA = NES 3 YILLIK BAŞVURUSU" yazması gereklidir. İlk başvurularda bankaya ödenecek tutar: 147,50 TL’dir. (3 Yıllık NES bedeli + Mini kart okuyucu)

Elektronik İmza Yenileme Başvurusunda Yapılması Gereken İşlemler

TUBITAK tarafından dağıtılan e-imza süreleri 3 yıldır. E-imza süresi dolmak üzere olan ve yenilemesi gereken yönetici ve hekimlerimize; TUBITAK Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından E-imza süre bitiminden 3 ay öncesinde “E-imza süreniz doluyor” şeklinde bir e-posta gönderilmektedir.  Böyle bir mail alan hekimlerimizin derhal https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go  adresine giderek E-imza başvurularını yapmaları, başvuru formunda “BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “YENİLEME” olarak işaretlemeleri ve bu formdan alacakları 2 nüsha çıktıyı imzaladıktan sonra İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir. 


UYARI:
Yenileme için yapılacak Başvuru Formu E-imzayla da İmzalanabilir. E-imza İle İmzalanan Başvurular İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum yetkilisinin onay sayfasına direkt düşmektedir ve işlemler için çıktı alınmasına gerek kalmayacağı için daha hızlı sonuçlanmış olur.


Not :
Yenileme Başvurusunda Bulunacak Aile Hekimlerimiz sertifika ücretini kendileri karşılamaktadır. Ödeme Yaptıkları Dekontu Başvuru formu ile birlikte E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir.


IBAN NO: TR780001001231380704445001 ZİRAAT BANKASI STAD ŞUBESİ-ADANA


Önemli:
 Banka Dekontunun Açıklama Kısmında Mutlaka "AD-SOYAD-TC/ AÇIKLAMA = NES 3 YILLIK BAŞVURUSU" yazması gereklidir. Yenileme başvuruları sadece NES olarak yapılacak olup bankaya ödenecek tutar: 112,10 TL’dir. (3 Yıllık NES bedeli)


Açıklama:
TUBITAK tarafından hazırlanan NES E-imzalar bir kurye aracılığıyla sadece Şahsın Kendisine teslim edilmektedir. Eğer “Başvuru yaptım ve başvuru formunu İl Sağlık Müdürlüğüne teslim ettim fakat bir kurye aracılığıyla bana herhangi bir zarf gelmedi” diyorsanız muhtemelen o an adresinizde bulunmadığınızdan veya adresinizdeki bir problemden dolayı E-imzanız TUBITAK a geri iade olmuştur. Bu durumda yapmanız gereken; KamuSM iletişim hattı 444 5 576’yı arayıp adres bilgilerinizi teyit ettirmek suretiyle E-imzanızın tekrar gönderilmesini sağlamaktır.


Arızalanan Kart Okuyucunun Temin Edilmesi için Yapılması Gereken İşlemler

NES sertifikalarının bilgisayarınızda kullanılmasını sağlayan USB kart okuyucuları arızalandığı takdirde yenisinin temini ile İl Sağlık Müdürlüğünün herhangi bir ilişkisi bulunmamaktadır. Böyle bir durum ile karşılaşan yönetici ve hekimlerimiz Kamu Sertifikasyon merkezinin sayfasında bulunan (www.kamusm.gov.tr) ürünler bölümünden yeni kart okuyucu cihazlarını satın alabilmektedirler.


NES Kayıp/Çalıntı Durumunda Yapılması Gereken İşlemler

Kayıp/Çalıntı durumunda E-imzanın sahibi öncelikle Kamusm 444 5 576 arayıp durumu bildirmekle yükümlüdür.


Kayıp Çalıntı Bildirim Formundaki bilgilerin doldurularak adana@saglik.gov.tr e-posta adresine  gönderilmesi gerekmektedir.  Kurum Yetkilisi ise söz konusu formu İmzager ile onayladıktan sonra Tübitak KAMUSM’ye göndererek sizin adınıza kayıt işlemi başlatmaktadır.


Kurum Yetkilinizce kayıt işlemi başlatıldıktan sonra Tübitak tarafından, formda belirttiğiniz e-posta adresine, başvuru ile ilgili gerekli bilgiler gönderilecektir. Gerekli verileri girmek suretiyle başvurunuzu yaparak başvuru formunun çıktısını almanız gerekmektedir. Başvuru formunun sağ alt köşesindeki "İmza" alanı ıslak imzalı olarak imzalanmalıdır.


Son İşlem olarak herhangi bir Vakıfbank Şubesine gidip “NES Elektronik İmza bedeli ödemek istiyorum.” diyerek 147,50 TL (3 Yıllık NES bedeli + Mini kart okuyucu) tutarındaki ödemeyi yapıp hem dekont hem de Islak imzalı başvuru formunu E-imza Kurum yetkilinize iletmeniz gerekmektedir.


Kamu SM güncel Nitelikli Elektronik Sertifika ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.

Paylaş