Elektronik İmza Kayıp/Çalıntı Durumunda Yapılması Gereken İşlemler Güncelleme Tarihi: 24 Mayıs 2019

Elektronik İmza Kayıp/Çalıntı Durumunda Yapılması Gereken İşlemler


Kayıp/Çalıntı durumunda E-imzanın sahibi öncelikle Kamusm 444 5 576 arayıp durumu bildirmekle yükümlüdür.


Kayıp Çalıntı Bildirim Formundaki bilgilerin doldurularak adana@saglik.gov.tr e-posta adresine  gönderilmesi gerekmektedir.  Kurum Yetkilisi ise söz konusu formu İmzager ile onayladıktan sonra Tübitak KAMUSM’ye göndererek sizin adınıza kayıt işlemi başlatmaktadır.


Kurum Yetkilinizce kayıt işlemi başlatıldıktan sonra Tübitak tarafından, formda belirttiğiniz e-posta adresine, başvuru ile ilgili gerekli bilgiler gönderilecektir. Gerekli verileri girmek suretiyle başvurunuzu yaparak başvuru formunun çıktısını almanız gerekmektedir. Başvuru formunun sağ alt köşesindeki "İmza" alanı ıslak imzalı olarak imzalanmalıdır.


Son İşlem olarak herhangi bir Vakıfbank Şubesine gidip “NES Elektronik İmza bedeli ödemek istiyorum.” diyerek 147,50 TL (3 Yıllık NES bedeli + Mini kart okuyucu) tutarındaki ödemeyi yapıp hem dekont hem de Islak imzalı başvuru formunu E-imza Kurum yetkilinize iletmeniz gerekmektedir.

Ödeme İşlemi, www.kamusm.gov.tr adresinde yer alan "Ödeme" menüsü altından online olarak da yapılabilmektedir.

Kamu SM güncel Nitelikli Elektronik Sertifika ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.

Paylaş