Elektronik İmza Arıza/Kayıp/Çalıntı Durumunda Yapılması Gereken İşlemler
19 Ekim 2022

Kayıp/Çalıntı durumunda E-imzanın sahibi öncelikle Kamusm 444 5 576 arayıp durumu bildirmekle yükümlüdür.

Kayıp/Çalıntı durumlarında kişinin ilk önce KAMU SM Online İşlemler sayfasından NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Sertifikamı İptal Et / Askıya Alma adımlarını takip ederek sertifikasını kullanıma kapatması gerekmektedir.

01.04.2022 tarihi itibari ile bireysel ödemeli başvuru süreçleri artık Kamu SM web sitesinde bulunan Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular menüsü üzerinden kişiler tarafından yürütülecektir. Kişi öder olarak açılacak başvurular için tarafınızdan excel başvuru listesi gönderilmesine artık gerek bulunmamaktadır.

İlgili sayfada başvuru yapan kişinin kurum personeli olup olmadığı yapılacak sorgu ile kontrol edilecektir. Bu ekrandan yapılacak başvuruda üretilecek sertifika üretildiği an itibari ile geçerli olacaktır. Kullanıcının Nitelikli Elektronik Sertifikası bulunuyorsa geçerlilik tarihi süresi sonuna kadar kullanılabilecektir.

Ödeme İşlemi, www.kamusm.gov.tr adresinde yer alan "Ödeme" menüsü altından online olarak da yapılabilmektedir. Online ödeme sayfası için tıklayınız.
Ücretlendirme, başvuru formu KAMUSM'ye ulaştıktan sonra sisteme yansıtılmaktadır. Bu nedenle ödeme işlemi, ücretlendirme sisteme yansıtıldıktan sonra yapılmalıdır.

Kamu SM güncel Nitelikli Elektronik Sertifika ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.