Elektronik İmza Yenileme Başvurusunda Yapılması Gereken İşlemler
07 Ağustos 2024

TUBITAK tarafından dağıtılan e-imza süreleri 3 yıldır. E-imza süresi dolmak üzere olan ve yenilemesi gereken yönetici ve hekimlerimize; TUBITAK Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından E-imza süre bitiminden 3 ay öncesinde “E-imza süreniz doluyor” şeklinde bir e-posta gönderilmektedir.  Böyle bir mail alan hekimlerimizin derhal https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go  adresine giderek E-imza başvurularını yapmaları, başvuru formunda “BAŞVURU NEDENİ” seçeneğini “YENİLEME” olarak işaretlemeleri ve bu formdan alacakları 2 nüsha çıktıyı imzaladıktan sonra İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir. 


UYARI:
 Yenileme için yapılacak Başvuru Formu E-imzayla da İmzalanabilir. E-imza İle İmzalanan Başvurular İl Sağlık Müdürlüğü E-imza Kurum yetkilisinin onay sayfasına direkt düşmektedir ve işlemler için çıktı alınmasına gerek kalmayacağı için daha hızlı sonuçlanmış olur.


Not :
 Yenileme Başvurusunda Bulunacak Aile Hekimlerimiz sertifika ücretini kendileri karşılamaktadır. Ödeme Yaptıkları Dekontu Başvuru formu ile birlikte E-imza Kurum Yetkilisine teslim etmeleri gerekmektedir. E-İmza yenileme başvurusunu e-imzalı olarak yapan Aile Hekimlerimiz ödeme yaptıkları dekontu, adana@saglik.gov.tr adresine e-posta ile gönderebilirler. E-İmza bedelinin Aile Hekimlerince karşılanması gerektiğine dair Bakanlık yazısına erişmek için tıklayınız.


IBAN NO    : TR85 0001 2009 1650 0005 0000 42
BANKA ADI: HALK BANKASI GAZİPAŞA ŞUBESİ
ALICI ADI  : ADANA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ


Önemli:
 Banka Dekontunun Açıklama Kısmında Mutlaka "AD-SOYAD-TC/ AÇIKLAMA = NES 3 YILLIK BAŞVURUSU" yazması gereklidir. Yenileme başvuruları sadece NES olarak yapılacak olup bankaya ödenecektir.

Ödeme tutarını öğrenmek için tıklayınız. (3 Yıllık NES bedeli)


Açıklama:
 TUBITAK tarafından hazırlanan NES E-imzalar bir kurye aracılığıyla sadece Şahsın Kendisine teslim edilmektedir. Eğer “Başvuru yaptım ve başvuru formunu İl Sağlık Müdürlüğüne teslim ettim fakat bir kurye aracılığıyla bana herhangi bir zarf gelmedi” diyorsanız muhtemelen o an adresinizde bulunmadığınızdan veya adresinizdeki bir problemden dolayı E-imzanız TUBITAK a geri iade olmuştur. Bu durumda yapmanız gereken; KamuSM iletişim hattı 444 5 576’yı arayıp adres bilgilerinizi teyit ettirmek suretiyle E-imzanızın tekrar gönderilmesini sağlamaktır.

Kamu SM güncel Nitelikli Elektronik Sertifika ücretlerine ulaşmak için tıklayınız.